lauantai 17. marraskuuta 2012

Tarpeetonta mutta tärkeää - Unnecessary but essential

Kingsbridge Legwarmers by Brenda Burrell
Regia World College Color 6-ply, 150 g
3,5 mm

Olen aina ajatellut, että säärystimet ovat ihan turha vaatekappale. No sitten ostin lankaa, joka halusi nimenomaan tulla säärystimiksi. Ensimmäisen käyttökerran jälkee oli ihan selvää, että ilman säärystimiä ei voi elää. Ja tuo lanka. Sitä on aivan ihana neuloa ja se raidoittuu todella kauniisti. Yksi kerä (150 g) riittää  näihin, mutta neuloin ne silti kahdelta kerältä, koska halusin raitojen täsmäävän. Ja täsmäähän ne.
Ihanat ovat.

I always thought that no one needs legwarmers and then I made a pair. Now, it seems, I can’t live without them. This yarn was a pleasure to knit, and it stripes beautifully.

6 kommenttia:

outi kirjoitti...

Mulla on tehnnyt jo pitkään mieli säärystimiä. Pitkiä ja lyhyitä. Harmaita ja raidallisia. En vain saa tehtyä. Mutta ihania, niisk, ovat.

-sanna- kirjoitti...

Minä en tiennyt haluavani säärystimiä, mutta nyt pitäisi tehdä toiset ja mikä ettei kolmannetkin.

Päivikki kirjoitti...

Ihanat! Miulla on valmiina säärystinlangat, kunhan saan noita muita neuleita tieltä pois, niin sitten!

-sanna- kirjoitti...

Kiitos Päivikki! Minulla on ruvennut tekemään mieli pitsisempiä säärystimiä...

nurkassa kirjoitti...

Tosi kauniit ja aika ihanasti sopivat noihin kenkiin! Minä olen jo pitkään halunnut säärystimiä tai pitkiä sukkia, mutta en ole päässyt haluamisesta toteuttamiseen vielä ollenkaan. Saas ny nährä.

Lennu

-sanna- kirjoitti...

Kiitos Lennu, polvisukat onkin vielä to do-listalla.