lauantai 13. heinäkuuta 2013

Still life




Kun minä olin pieni, luulin että tuon yllänäkyvän huonekalun nimi on peippo. Se sijaitsi aina oven lähellä ja usein sanottiin, että "laita ne avaimet siihen peipon päälle" tai että "posti on peipon päällä". Vasta PALJON myöhemmin minulle selvisi, että tuollainen huonekalu on oikeasti lipasto. Meillä sitä vain kutsuttiin peipoksi, koska sen on suunnitellut isäni ystävä, jonka sukunimi on Peippo.

Ja äiti, vielä näin kuvan välityksellä: Hyvää syntymäpäivää :)

6 kommenttia:

outi kirjoitti...

Paljon parempi nimi. Meillä lipastoa (siis sitä, jonka pääle laitetaan avaimet sun muut) nimitetään "kiinalaiseksi".

-sanna- kirjoitti...

Outi, mikähän tarina tämän kiinalaisen takana on?

Pirjo-Riitta kirjoitti...

Meillä taas lapset sanoo eteisen puolella olevaa lasiovista kirjakaappia (jonka pääee kasautuu kaikki mahdollinen, ja kun jotain on hukassa, ekaksi kuuluu, että katso tuosta *** päältä) lipastoksi. Ja mulla kiehahtaa joka kerta, se kun EI ole lipasto.

-sanna- kirjoitti...

Tämähän käy mielenkiintoiseksi :)

Anonyymi kirjoitti...

Hei kylläpä näyttää hyvältää vanha 1960 ostettu lipasto ,tosin se on saanut ylennyksen olkkariin vanhoilla päivillään.äitee

-sanna- kirjoitti...

Kiitos äiti! Minä luulin, että peippo on 50-luvulta. Hyvä että tarkensit.